Vandaag in de namiddag naar Gent. Verjaardagsfeestje op de agenda, maar eerst nog een stadswandeling. Het weer sméékt er om. Toch?
Ik heb de Sint in Antwerpen gemist, maar vandaag is hij in Gent. Papa's met kindjes in de nek, zwarte pieten, fotograferende mama's. Zingende kindjes, opvallend weinig bange kindjes, al wordt er duchtig met zakken gezwaaid. Niemand verwacht daarin te belanden, daar mag en moet alleen snoep uitkomen.
Alleen, waar is Sinterklaas?
Sinterklaas is binnen bij de chocolatier. Haalt bestelling op I guess :-) Voor sommige mensen is het hard werken op een zaterdag!
Ah, daar is hij eindelijk. De Sint heeft een wat jongere stem dan ik verwachtte :-)
Grappig om te zien hoe ook volwassen mensen zonder kinderen totaal opgaan in de sfeer van " dit is leuk, laten we maar braaf wezen".
Met vrolijke muziek zet de stoet zich in beweging.
Wij kopen een zakje cuberdons. " Doe mij ook maar een stukje van die vlaai," zeg ik. We proberen ze later 's avonds uit; ik at nog nooit eerder "vlaai van Aalst", het smaakt naar de gewone broodpudding die ik ken, maar dan zonder rozijnen. Lekker.
Warm genoeg om buiten te zitten voor een terrasje. Wordt het dan helemaal nooit winter?
Bedelen om een aaitje. Hoef IK alvast niet te doen :-)
Jacob van Artevelde.
Rondlopen in een stad. Kijken. Geen vast plan. Géén shopping. Met mijn lief. Reken maar dat dat mijn favourite waste of time is.
Kleur en overal de geur van versgespoten verf.
Late herfstzon. Alles in het goud.
Vier uur gepasseerd. Nu naar het verjaardagsfeest van Daan Julius!! Hoog tijd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten