zondag 6 november 2011

Leiden, 4 november

Vrijdag, een uitstapje. Naar Nederland. Ik ben vroeger ooit wel eens in Leiden geweest, maar ik kan me daar niet zo gek veel van herinneren. In de parking staan we naast een oud Dafje. Leuk ding.
Typisch Nederlandse gevelrij.
En water... altijd overal water in Nederland, dat zagen we onderweg al.
Zon, zon, zon, zon, zon.... Tralalalala!


Veel fietsen. "Meutes" aan verkeerslichten; kunnen we nog veel van leren als je het mij vraagt.
Op veel plekken in Leiden poëzie tegen de gevels.

De Hooglandse Kerk.


Wie wil er niet in zo'n poëtisch huis wonen?
Rust in deze straten. Zalig. Mijn lief en ik wandelen op wolkjes :-)

Eenentwintigste eeuw... je zou dat hier haast vergeten.

Ingang van de Leidse Burcht. Die vind je in het midden van de stad waar de twee armen van de Rijn samenvloeien. 





Klimmen.
Ingangspoort.
Prachtig uitzicht, en je kan helemaal rondwandelen op de muren.









ik geniet onwaarschijnlijk van een uitstapje met mijn lief :-)





Verder naar het stadscentrum.




"having a roof is overrated" Ik denk het niét... maar niemand vraagt mij wat :-)




Weer een gedicht...





De haven van Leiden.
Toegangspoort van de stad.

(wandeling wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten