zondag 6 november 2011

Leiden, 4 november

Gedicht bij de haven in Leiden.

Mijn grootouders spraken nooit over de "kleuterschool", maar altijd over de "Fröbelschool", ik moet hier weer aan hen denken...


:-)
Poëzie!
Ik zou het denken, ja!
Wandelen zonder jas aan en met opgestroopte mouwen. Niét te geloven he? :-)

Frederik op de brug. Zo'n lief... ik heb daar geen woorden voor :-)


"Nederlandser" maken ze het niet...
In veel etalages zien we dat men de Sint hier verwacht.
Studentenstad...


Overdekte Vis- en Botermarkt.
Alle terrassen zitten overvol.



Het stadhuis.






Pablo Neruda.





Gedicht van Verlaine.


Kijk eens aan.. de voorouders van Obama waren ook Pilgrims...



Mooie straatnaam.
Terrasje? Jaaaaaaaa! Héérlijk!
Jummie :-)
Mijn lief geniet...
Gelukkig?
Zij wél, inderdaad! :-)
En even lachen met de Hollandse culinaria als daar zijn: " een broodje kroket". Meneer heeft er niks van gemerkt hoor; hij zat ver, ik heb een goeie zoom en wij lachen "zéér discreet"... :-)
Universiteitsgebouwen.


Hortus Botanicus. Mooi en rustig wonen is het hier. Leiden bevalt ons...









Rechtsfaculteit "Kamerlingh Onnes".
Heike Kamerlingh Onnes (Groningen21 september 1853 – Leiden21 februari 1926) was een Nederlands natuurkundigewinnaar van de Nobelprijs voor de Natuurkunde en hoogleraar aan de Universiteit van Leiden. "Door meten tot weten" was de slagzin van zijn laboratorium.
Bon, dat weten we via Wikipedia dan ook alweer...






Uitstapje wil ik met mijn vriendinnen zeker nog eens overdoen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten