dinsdag 1 november 2011

Mullem, 31 oktober



Wij vandaag naar Mullem, een dorpje in Oost-Vlaanderen waar de geest van de negentiende eeuw nog breeduit waait. De 7 miljardste inwoner van deze aardkloot mag dan vandaag geboren zijn, in Mullem, met z'n 5OO inwoners hangt een rust die je elders nog zelden ziet. 


Die naam ken ik.
Het hele dorpje is zachtgeel geschilderd, ongewoon voor Vlaanderen, maar zeker met de herfstzon erop erg mooi.
of wat féller geel hier en daar...


Hilarische naam, toch?
Allerheiligen, allerzielen, ook in Mullem.

Niet betreden... doen we dus ook niet. In de verte gesnater van vreemde vogels, een geluid dat ik niet herken van thuis...
De weiden rond Mullem...


Zou ik in een landelijk dorpje van 5OO inwoners willen wonen? Paar vakantiedagen, ja... maar verder zou ik mijn stad ongelofelijk missen, dat weet ik wel zeker.


In " De Kroon" is de tijd ook blijven stilstaan, zien we, als we door de ramen naar binnen gluren; maar het café-restaurant is nu een weekje gesloten. Zit er op andere momenten zeker vol wielerfanaten want Mullem ligt op een populaire route.



Intrigerend torentje. Verlaten. Elk kind wil wel een "eigen kamer" op de bovenverdieping daar. Het kind in mij ook best wel. :-)

wow!

In de namiddag rijden we weer richting Antwerpen. Studio Brussel draait drie dagen lang "Was het nu 8O, 9O of 2OOO?" Bij het passeren gisteren in Antwerpen nét een nummer van dEUS gehoord, vandaag horen we op de Antwerpse Ring Zita Swoon;; van zo'n "toevalligheden" word ik spontaan vrolijk. 

Mijn lief brengt de kinderen naar huis en 's avonds kijken we samen naar de eerste twee afleveringen van "24", the final season. Leuk verjaardagscadeau. Tralalalalla! Nog een héle week vakantie :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten